Često postavljana pitanja

Koje su baze bile pretplaćene u 2019.?

Popis pretplaćenih baza u 2019. preuzmite ovdje.

Koje su baze bile pretplaćene u 2018.?

Popis pretplaćenih baza u 2018. preuzmite ovdje.

Koje su baze bile pretplaćene u 2017.?

Popis pretplaćenih baza u 2017. preuzmite ovdje.

Koje su baze bile pretplaćene u 2016.?

Popis pretplaćenih baza u 2016. preuzmite ovdje.

Tko ima pravo pristupa bazama podataka?

Pravo na pristup bazama podataka imaju javne ustanove u sustavu znanosti i visokog obrazovanja upisane u Upisnik znanstvenih organizacija pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja RH. To se odnosi na javna državna sveučilišta s pripadajućim sastavnicama, javna veleučilišta i javne znanstvene institute.

Ustanove iz sustava znanosti
Ustanove iz sustava visokog obrazovanja

Kako se ostvaruje pristup bazama?

Pristup bazama podataka s računala matične institucije osiguran je izravno putem IP adresa računala.

Što je IP adresa?

IP (Internet Protocol) jedinstvena je adresa svakog uređaja spojenog na mrežu. IP adresu čine četiri broja u decimalnom obliku međusobno odvojena točkama (npr. 161.53.243.75).

Kako pristupiti bazama podataka izvan IP opsega institucije?

Pristup bazama podataka izvan institucije moguće je ostvariti putem NSK Proxy servera i Shibboleth prijave. U oba slučaja pristup se ostvaruje putem elektroničkog AAI@EduHr identiteta koji imaju zaposlenici, nastavnici i studenti svake ustanove iz sustava Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Također, udaljeni pristup se može ostvariti i jednostavnom registracijom na samoj korisničkoj stranici izdavača čija se baza podataka želi koristiti.

Važno je naglasiti da je udaljeni pristup i određeni način pristupa (npr. Shibboleth ili izrada individualnog korisničkog računa registracijom) moguć samo onim bazama čiji izdavači to omogućuju.

Mogu li umirovljeni znanstvenici biti u sustavu AAI@EduHr identiteta?

Ustanova, sukladno svojoj propisanoj proceduri za informacijsko održavanje imenika, može određeni period ostaviti elektronički identitet i umirovljenim djelatnicima (osobito u slučaju ako su vanjski suradnici). Također se pruža mogućnost da profesori, ako su registrirani znanstvenici, ostvare svoje pravo na elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr.

Upute za dobivanje elektroničkog AAI identiteta dostupne su ovdje.

Jesu li sve baze podataka dostupne svima?

Nisu. Svima su dostupne one baze koje se nalaze u okviru nacionalne licence (takvih je većina) i baze u otvorenom pristupu, a pristup ostalim bazama imaju samo korisnici čija matična institucija pretplaćuje pristup vlastitim sredstvima i za potrebe svojih zaposlenika, nastavnika, studenata…

Informaciju o dostupnosti baza podataka potražite u opisu svake pojedine baze.

Kako možete saznati koje baze pretplaćuje samo vaša matična institucija?

Informacije o tome možete dobiti u knjižnici svoje matične institucije.

Kako se može doći do radova koji su objavljeni u starijim godištima časopisa, a koja nisu obuhvaćena pretplatom?

Savjetujemo da pretražite dostupne kataloge knjižnica u Hrvatskoj zbog mogućnosti da određena knjižnica posjeduje traženi časopis u svom fondu, uključujući i starije brojeve. Ukoliko pretraga nema rezultata, na raspolaganju vam je uvijek dostupna usluga međuknjižnične posudbe iz inozemstva koju možete tražiti u knjižnici svoje matične institucije ili ovdje.

Kako i kome predložiti novi naslov ili bazu podataka za nabavu?

Prijedloge dostavljate u knjižnicu svoje institucije. Međutim, važno je naglasiti da mora postojati iskazana potreba za određenom bazom iz više institucija RH da bi se baza podataka pretplatila na nacionalnoj razini.

Kome se obratiti u slučaju problema s pristupom na određenu bazu podataka?

Obratiti se možete prvenstveno knjižnici svoje matične institucije, a zatim i nama putem kontakt obrasca ili na broj telefona: 01 6164 172; e-mail baze@nsk.hr.